Wednesday, April 18, 2007

Yazlıklar çıktı meydana :))

Geçen hafta büyük bir işe girişmiştim. Çocukların ne kadar giysileri varsa, dökmüştüm ortalığa. Amacım, artık miniğe küçük gelenleri ayırmak, abiden kalan 2 yaş yaz kreasyonunu ortaya çıkarmak ve abinin geçen yaz giydikleri oluyor mu olmuyor mu kontrol etmekti.

Herhalde ilk çocuk, ilk torun olduğundan, renk renk, çeşit çeşit yazlık pantalonlar, capri şortlar, şortlar, t-shirtler, mayolar, mayolara takım şapkalar, deniz ayakkabıları, spor ayakkabıları, sandaletler vs. çıktı ortaya.
Unutmuşum valla nelerin olduğunu.

Bir de benim büyük oğlanın bebekliği iri olduğu için, yeni yürümeye başlarken giydiklerini kardeşi ancak şimdi ve yazın giyebilecek. O yüzden bebeğimiz yürüyor, kıyafetler üzerinde daha bir şık duruyor diye dünyanın eşyasını almışız o zamanlar:)

Şimdi yazdıkça hatırlıyorum, o zamanlar bebeğim için nasıl çılgınca alışveriş yaptığımı. Örneğin cam göbeği rengindeki lacoste t-shirtiyle aynı renkte çoraplar filan çıktı ortaya. Bir de krem rengi pantalon ile takım, içinde krem çizgileri olan pembe bir erkek gömleği. O zamanlar italyan erkekleri giyiyor diye pembe erkek gömlekleri modaydı. Eşime giydirememiştim, fakat oğluşa almışım. O derece kaptırmışım kendimi:)

Şimdi ise miniğe elime ne geçerse onu giydiriyorum :)) Hiç o eski özenti halim kalmamış.
Fakat büyük çekirdekte hala özenli davranıyorum. Neden acaba?

Büyük çekirdekle ilgili yeme problemimiz olduğundan, kendisi hiç kilo almamış doğal olarak. Sadece boya gittiğinden, bermudalar şort olmuş, geçen sene de bol gelen t- shirtler ise şimdi tam oluyor. Yani onun da gardrobu bir iki şey dışında tam sayılır.
Yani bu yaz çocukların üst başlarına para harcamama gerek kalmayacak:))

Bütün giysileri yaş grubuna göre ayırdım. Miniğin önümüzdeki kış giyeceklerini bile düzenli bir şekilde yerleştirdim. Ona küçük gelenleri koca koca hurçlara yerleştirip kaldırdım. En kısa zamanda ihtiyacı olan birilerine vereceğim. Eh artık üçüncüsü olmayacağına göre :)

Hazır bu işe soyulmuşken, kendi giysilerimi de ayırdım. Ama inanın bütün hepimizin giysilerini ayırmam, düzenlemem birkaç günümü aldı. Tabii çocuklar olunca, öyle birkaç saatte biten iş, bizde bölünmelerle birkaç gün sürdü :)

Neyse, biliyorsunuz, 20 ay önce doğum yapmıştım. Geçen yaz bana olanlar şimdi biraz bollaştı. Bollaşan yer ise sadece basen ve bel kısmı. Genelde kilo almam ve vermem bir tek o bölgede oluyor. Şimdide bir incelme sözkonusu olduğu için, bel ve basen kısımlar bollaştı. Önceleri terziye götürmeyi düşündüm. Fakat bir iki kilo alsam, bu sefer dar gelecek. O yüzden olduğu gibi bırakıp, yeni giysiler almak için bir bahane buldum kendime :))

Dün de zaten annemle alışverişe çıkmıştık. Daha önce birkaç parça almıştım. Şimdi de almak için niyetlendim. Fakat üstün becerim sayesinde hep almak istediklerimin dışında olanları görüp aldığım için, bu sefer de etek pantalon yerine gittim iki çift ayakkabı aldım. Geçen sene yaz sonunda topladığım terliklerin ve sandaletlerin bu sene de moda olduğunu görünce pek bir sevindim. Böylece yaz için gerekli olan bütün açık ayakkabılar tam. Fakat şimdi aldıklarım ise hem baharlık hem de yazın kullanabileceğim cinsten. İşte resimde gözükenler dün aldıklarım.



Yalnız modelinden midir nedir, beyaz olan babetler diğer çifte göre daha büyük çıkmış resimde. Halbuki ikisi de ayağıma tam :)

Bugün ise, eşimin kuzeninin evleneceği tarihi ve yeri öğrendim. Yaz olacağı için, bir kır düğünü düşünüyorlar. Yani hem gündüz olacak, hem de çimlerin üstünde bildiğimiz bir kır düğünü işte. Arkadaş, kuzen, eş, dost bizde bol olduğundan, her sene 3-4 düğüne katılırız. Bu yüzden bir sürü gece elbisem ve tuvaletim var zaten. Fakat bir kır düğününe ilk defa gideceğim. Bu yüzden ne giyilir, nasıl giyinilir bilmiyorum. Abartıp fazla abiye de kaçmak istemiyorum. Bileniniz varsa yardım etsin please :))

33 comments:

KUGUU said...

Ayakkabilarin cok cici, gule gule giy insallah. Yaptigin bahar temizligi cok cok buyuk bir is, benim tekbasima bile gozumde buyuyen bir is- vallahi ellerine saglik diyorum.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

ikisi de çok güzel bacım. iyi günlerde giymek nasip olur inşallah.:))) kır düğünü için, genelde çok abiye olmayan, şifon elbiseler, ya da uçuş uçuş pantolon tunik takımlar tercih ediliyor.. renkler de pastel tonlardan seçiliyor bildiğim kadarıyla.. ama, sen ne giysen yakıştırırsın gibi geliyor bana.:)))

Nasıl geçti habersiz... said...

ay ayakkabılar çok şeker.:)
ama tavsiye konusu bende no:)
bende aşermedim yanihiç midem bulanmadı.:) sadece ömrümde yemediğim kadar yoğurt ve mandalina yedim.
Ve 4,5 kg 60 cm bebek doğurdum kendim sadec 8 kg almıştım.59 kg idim o zaman heeey heeey.
zayıflamak mı....(
hıhı bende baktım aynaya bu hastalıkta popo ve göbek çok haşmetli durumundan,biraz az haşmetli duruma dönmüş.
işe yaramış yani. benim acilen o açığı kapatmam lazım.
birde hııım o tarifte -ki ben yoğurt ve yağ çok severim börekte- bunun üstüne koymadan bir öyle sade tat.kendi tadı yeterli sanırım.:)

uzay said...

hmmm kır dügünlerinde bencede ucusan ama cime zıt bi renk kendini belli eden bi elbisee :)
düz bi pabuc bence
bide sac makyajıda hafif yapıcan
süper yaaa
ben seni öyle hayal ettim bilmiyorum aynısını yap isterim :P
cok güzel oldun

nimetin.blogspot.com said...

yazlık kışlık çıkarma işlemlerinden nefret ediyorum ben ya. ütüle katla kaldır. bütün gününü alıyor insanın.
ne güzel halletmişin. darısı bize olsun

nimet

Age35 said...

Ayakkabılar çok güzellll..Ben bir kır düğün
ne gitmiştim,çiçekli bir elbise giymişdim boyundaa askılı.hoş olmuşdu..

ciceklibahce said...

Aynı işlemleri benimde yapmam gerek sürekli erteledim ama artık havalar iyice ısınıyor kaçış yok. Ayakkabıları bende çok beğendim güle güle giy.
Kır düğününe de eminim hoş birşeyler bulursun sen:)

Ayçiçeği said...

KUĞU'CĞM, teşekkür ederim canım :)
Gerçekten de büyük bir işti. Fakat çok rahatladım. Şimdiki hedefim, evdeki bütün çekmeceleri düzenlemek.

Ayçiçeği said...

FİKRİMİNCEM, inşallah canım :)
Doğru söylüyorsun. Yazın öyle rengarenk etekleri uçuşan şifon elbiseler filan oluyor. Gece için fazla abiye olmayan, gündelik hayat içinse biraz fazla kaçan türden. Aslında tam kır düğünlerine uygun. Sen söyleyince aklıma geldi şimdi, sağol canım :))

Ayçiçeği said...

YAĞMUR DAMLACIĞIM, maşallah oğlun uzun boylu doğmuş. Şimdi boyu kaç? Benim minik ancak 49 cm'di :))
Demek sen de zayıf hamilelerdendin :)

Börek tarifini deneyeceğim mutlaka. Bizim evdeki adamlar :) zaten kıymalı börek sever. Üçünün de sanki peynire allerjisi var :D

Ayçiçeği said...

Merhaba Uzay :)
Aynen sendeki gibi bir görüntü belirdi gözümün önünde. Renk olarak da mavi-beyaz, sarı-turuncu, kırmızı-pembe tonlarında çiçekli şifondan bir elbise olabilir. Daha bu tarz modeller çıkmadı henüz. Bir çıksın, daha rahat karar veririm herhalde :))

Ayçiçeği said...

NİMET'CĞM, ben de sevindim bu işi bitirdiğime. Hatta yazlıklar yıkanıp, ütülenip, katlanıp öyle yerleştirildi, yaza hazırlar bile.

Şimdi sıra evdeki bütün çekmeceleri düzenlemede.

Bence sen de biran önce başla. Çünkü yaz birden oluyor. Bir gün kazak giymişken, bir bakıyorsun ertesi gün ısı 20 dereceye ulaşmış ve t-shirt giyme ihtiyacı duyuyorsun. Kolay gelsin :))

Ayçiçeği said...

AGE'cğm, eminim hoş olmuştur. Benim de aklımda şimdi öyle bir şey var. Bu elbiselerin çıkmasını bekliyorum :))

Ayçiçeği said...

ÇİÇEKLİBAHÇEM, oğluş okuldayken rahat rahat yaparsın. Ben de zaten büyük çekirdek tatile girmeden evdeki işleri bitirmek için acele ettim. Bir de global ısınma vs. ne bileyim, yaz erken gelir diye acele ettim. Halbuki donuyoruz şimdi dışarda :)
Bir de miniğin uyku saatlerinde ancak dolap çekmece düzenleyebiliyorum. Yoksa bu iş onun için zevkli bir oyuna dönüşüyor ve herşey etrafta uçuşuyor :))

Gamzeli said...

Ayy çıksın artık yazlıklar ortaya...Yazlık giyim kışın giyiminden çok rahat vallahi...bende ablamın küçüklerini giyerdim, iyide oluyordu :)
Şimdi beraber bile giyebiliyoruz arada, bedenlerimiz aynı :)

Düğün için için güzel bir abiyeye kaçmayan...Şu Ebru Gündeş'in giydiği elbiselerden olabilir çok güzel yaa..

kurunane said...

en sinir olduğum dönemdeyiz. tam olarak bütün kışlıkları kaldıramıyorum, birkaç uzun kollu bıraktım ortada. sana da kolay gelsin canım. kır düğünü için bencede uçuşan kumaşlar hoş olur.

Ayçiçeği said...

GAMZE'cğm, benim çok yakın bir arkadaşım da eşyalarını ablasıyla paylaşıyor. Bu benim hep hoşuma gitmiştir. Bence çok şanslısın :)

Ayçiçeği said...

KURUNANE'cğm, aynen öyle, sinir bir dönem. Ne kalın giyinsen olur, ne ince. Yaz da gelemedi bir türlü :(

Nasıl geçti habersiz... said...

ne yazı,burası tam kış şu anda.:(

canikom oğlum maalesef şimdi 180 boyunda. ben çok severim uzun boyu,hatta bizim gelin dalga geçer,benim birisine yakışıklı demem için uzun boylu olması yeterli imiş. tamam oğlumda fena değil de ben 190 ı bulur zannetmiştim.Benim babaanenem 185 miş.
hiç spor yapmadı biraz büyüünce. erken sigara maalesef,bütün gün pc başında .iskeletor sağlıksız bir şey oldu.
çocuklar hiç insanın hayalleri gibi gitmiyor. neyi ki sevmiyorum onda var. ben ne hayallenirdim,bir milli sporcunun annesi olmayı. Futbolcu değil ama.

geçen gün diyorki "keşke daha çok kızaydın bana. Mehmet Okur 55 cm doğmuş."
tamam bizim boyumuz uzun değil ama,ben ortabire kadar sınıfın en uzunu idim. sonra yatılı okul ve hareket yok ,öyle kaldım. 159.
o aynı hataları yapmasın istedim günde bir kg süt içirmeseydim ne olurdu bilmem.bu kış biraz bıraktı içmeyi.
onu da orta 2 ye kadar Adapazarında gidip bir ineğin sütünü alırdık. o yaradı. sonra buraya taşınınca hep pastörize.
şimdi şimdi onun faydası değil,zararı bile olduğunu okumaya başladım sağda solda.
yine esas üst içirebileydim yarardı sanırım.
of ne uzun yazdım bay bay,kusura bakma..

renkler said...

Cicilerini güle güle kullan. Özellikle beyaz babetleri sevdim... Kır düğünü ise çok abiye giyinmemelisin. Bence şöyle uçuşan, renkli, uzun bir elbise olmalı. Bir de topuklu ayakkabı pek uymayabilir. Hani çimenler üserinde yürünüp dans edilecekse... Şöyle kırmızı tonlarında uçuşan bir elbise olabilir belki:-)

Hatta temaya iyice uyup saçlarına papatyalar tak, dalga dalga açık da bırakabilirsin...

Ayçiçeği said...

Yağmur Damlacığım, ben her iki oğlumu kıyaslayınca, aradaki farklılıklardan dolayı bayağı bir araştırdım bu boy kilo çizelgesini.
Büyük oğlum her ne kadar yemek yemese de, fakat bol bol süt içer, hep yaşının üstünde bir ortalamaya sahip. Şu an zayıf olsa da sınıfının en uzunlarından. Minik ise ortalama ile alt sınırda gidip geliyor. Sütü sevmiyor zar zor içiyor. Gerçi 1/2 kg.'dan fazlasını doktorlar demir eksikliğine yol açtığı için önermeseler de, bence de boy uzamasında önemli.

Bir de genetik faktörler de önemliymiş boy konusunda. Çocuğun boy ortalaması anne ile babanın ortalamasından belli olurmuş.

Mesela ben 1.65'im, eşim de 1.85. Oğullarımız büyük bir ihtimalle en az 1.75-85 arası filan olur. Tabi yeni nesil oldukları için babalarını geçebilirler de. Şimdiki nesil öyle ya.

Fakat bizde şöyle bir durum da var. Eşimin amcası uzun boylu. Kayınpederim ona göre kısa. Eşim de erkek kardeşinden daha uzun. Onlara bakınca, büyük oğlum büyük amca ve babaya çekmiş gibi. Küçük oğlum ise dede ve amcaya. Yani yetişkin olduklarında da abi kardeşinden herhalde daha uzun olacak (yani bu benim tahminim).

Bir de spora yönelmek ve sigara kullanmamak da etkili tabii. Fakat bu konuda çocuğun bakış açısı önemli. Zorla ona şekil veremeyiz. Bizim evde ve arkadaş çevremizde, ailemizde sigara kullanan yok. Fakat büyüdükçe, edinecekleri arkadaşları ne yapar bilemeyiz. Aileden sonra arkadaş da çok tesir ediyor. Belki daha bile. O yüzden benim de gönlümden onların bir spor dalına ilgi duymaları geçer.
Böylece dersten arta kalan zamanlarını faydalı bir uğraş ile geçirebilirler. Ayh, sağlıkla bir büyüsünler de, bakarız o zaman :))

Ayçiçeği said...

RENKLER'cğm, bu benim de aklıma geldi. Zaten saçlarım bayağı uzun. Yani iyi olabilirdi. Fakat gelinden daha fazla dikkat çekmek istemem :P Hem belki gelinimiz de böyle birşey düşünüyor olabilir. O yüzden sadece iri dalga yaptırıp açık bırakmak yeterli olur.

Bir de topuklar konusunda kesinlikle haklısın. Geçen yaz bir sünnet düğününe davetliydik. Gece olduğu için, abiye ortama uydu. Fakat giydiğim ince topuklarla çimenlere batıp durdum. O yüzden yerimden hiç kalkmak istememiştim :)
Bu sefer akıllandım. Elbiseme uygun, zarif, dolgu topuk sandalet olabilir mesela. Zarif ve dolgu topuk nasıl olacaksa :D

BoriPori said...

2 erkek anası olarak bu yazıyı sanki kendim yazmış gibi oldum:) aynıları başımdan geçiyor benim de sık sık. kıyafet elleçleme kimi zaman öyle büyük iş oluyor ki gözümde büyüyor, erteledikçe erteliyorum:) 2. çocuğu hep düşündüğümden abimizin hiçbir kıyafetini vermemiştim. o yüzden bizim ufaklığın da koleksiyonu hazır:) ama aynen sizdeki gibi bizde de abimiz çok iri bir bebekti ve aynı yaşlarda giydiği kıyafetleri ufaklık giyemiyor, büyük geliyor.
Babetleri ben de çok severim, zaten bu selvi boyumla fazla toğuklu da giyemem:)
Kır düğünü için kesinlikle rengarenk çiçekli askılı, boyundan bağlı deli-dolu bir elbise ve dolgu topuk atkılı ayakkabı öneririm:)
sevgiler

Gamzeli said...

Evet haklısın :)

~Gamzeli~

acicikolata said...

bence dizalti, desenli, sifon elbise giy

Asortik Krep said...

Ben genelin tersine şifon olmayan, puanlı kumaştan,dizaltı dar kesimli ama açık yakalı ya da boyundan askılı bir elbise düşündüm..ya da kolsuz spor yakalı(yüzücü mayo yakalı mesela) tek renk yine dizaltı elbise..Ama spor elbise altına yüksek şık bir terlik ve şık bir çanta olmalı..Puanlı elbisenin mutlaka çantası ve ayakkabısı takım olmalı ve tek renk olmalı derim..

Gamzeli said...

İyi hafta sonları Ayçiçeği

~Gamzeli~

cenebaz said...

Ayakkabıların çok güzel, güle güle giy. Bence de kır düğününe şifon, boyundan bağlı, beyaz üzerine minik çiçek desenli bir elbise çok hoş durur.

Ayçiçeği said...

BORİPORİ, daha önceden iyice eskiyene kadar giydirirdim büyük oğluma giysileri. Fakat minik olduğundan beri, üzerinde çok eskitmiyorum artık :) Kardeşi de rahat rahat kullansın diye :))

Ayçiçeği said...

GAYRİYE, herhalde öyle birşey olacak :)

Ayçiçeği said...

ASORTİK KREP, gerçekten de hoş olabilir. Bunu da bir düşüneyim :)

Ayçiçeği said...

Teşekkür ederim ÇENEBAZ :)

Annelog Atölye said...

Güle güle giy cicilerini:)
Ben de hurçları çıkardım ortaya. Ama henüz girişemedim kıyaftelere. Aynı tasnifi benim de yapmam lazım ne eksik ne fazla,ne azım bilmiyorumşu an. Sana geçmiş olsun, darısı başıma diyeyim.