Monday, April 30, 2007

Güzel şeyler düşünelim artık



Çok şükür hepimiz iyiyiz artık. Doktorumuzun Büyük çekirdeğe verdiği ilaçlar da iyi geldi. İştahı bayağı açıldı. Bir haftada zor yediğini şu iki günde yedi. Sürekli birşeyler istedi canı. Kendimi güzel bir rüyada zannettim :)
Beslenmesi düzene girince, eski sinirli mutsuz hali de kalmadı. Hatta ilk defa dün kardeşine sarıldı ve onu öptü :)))
Gözlerimize inanamadık :)

Yine de uzman bir kişiyle görüşeceğiz bu hafta. Yarına randevum var. Önce okuluna gidip, öğretmeniyle konuşacağım, sonra ise pedagoga gideceğim. Ama içimdeki his herşeyin düzeleceğini ve ortada büyük bir sorun kalmayacağını söylüyor. İnşallah.



İki hafta önce, eşimle vesikalık resim çektirmeye gitmiştik. Bahsedecektim, ama araya hastalıklar, üzüntüler girince kaldı tabii.

Baştan başlayayım. Bahsettim mi bilmiyorum, ama tatil söz konusu olduğunda, bayağı planlı programlı hareket ederiz.
Şöyle ki, tatil için aylar öncesinden plan yaparız. Tabii o sırada bir arkadaş arayıp 'hadi buraya gidelim' demezse.

Mesela bu yaz yurtdışında gideceğimiz yere eşimle geçen yaz karar verdik. Aralık ayında da yerimizi ayırttık. Hatta eşim uçak biletlerini bile almak istemişti de, vizeyi o kadar erken vermedikleri için, biletler kalmıştı. Son iki aydır ise eşim her hafta uçak biletlerini alacağımız yeri arayıp rezarvasyon yaptırıyor. Bunu niye yapıyor, çünkü gideceğimiz yerin tarihi belli, fakat yaz olacağı için uçakta o tarihe bilet bulamazsak kötü olur. Vize olmayınca da, bileti alamadık. Çok önceden de uçak için rezarvasyon yapılmıyormuş. Sadece bir hafta kala yapılıyormuş. Bu yüzden de oradaki görevli eşime her hafta arayıp rezarvasyon yaptırırsa, gideceğimiz tarihte bilet bulabileceğimizi söyledi. Daha doğrusu vizemiz çıkınca.

Biz de geçen haftalarda vize için başvurduk. Fakat elimizdeki resimleri kabul etmediler. Arka fon mutlaka beyaz olmalıymış. Biz de bu yüzden resim çektirdik.

Vesikalık çektirmeyi eskiden hiç sevmezdim. Çünkü çıkan resim sonradan kötü bir süpriz olabiliyordu.

Fakat son zamanlarda dijital olduğu için, birkaç poz çekiliyor. Sonra bilgisayardan bakıp, beğendiğinizi seçebiliyorsunuz.

Ben eşime saçlarımı öne mi alayım, geriye mi atayım derken, fotoğrafçı saçınızı geriye alın, hatta kulaklarınız da gözüksün dedi!

Neyse ki ciddi pozlar arasından birer tane beğenidik ki, adam bir kart çıkartıp, hangi ülkeye gideceğimizi sordu. Sonra baktık ki, birkaç ülke (aralarında bizim gideceğimiz de var), kendi vizesi için farklı ebatlar koymuş.
Sonuçta alt tarafı vesikalık. Fakat Amerika için kenarlar bilmem kaç olacak, İngiltere, Kanada, Fransa bilmem kaç.
Yani saçmalamışlar. Fakat kurallara uyuduk tabii.

Geçen hafta da vizemizi verdiler. Yani uçak biletimiz de garanti oldu.

Bu iş tamam olduktan sonra da, yurtiçi tatilimizi planladık. Güneyde bir yer. Neresi olsun derken, yine favori olan yerimizi seçip onu da onaylattırdık.

Yani şimdiden tatil yerimiz ve tarihler belli. Bu tarihlerde büyük çekirdek babaannenin yazlığında, minik de anneannenin yazlığında kalacak.

Dün de eşim bana uçak saatlerini bir yere not ettirdi.

Yani bu kadar deli miyiz neyiz? Ama tatil söz konusu olduğunda, aylar öncesinden plan program yapıyoruz.

Sonra da tabii o tarihler arasında bir aksiliğin çıkmamasını umuyoruz.

Bir keresinde yine çok önceden bir kapadokya gezisi planlayıp, ayırtmıştık.

Sonra geziye birkaç hafta kala kayağa gitmiştik. Eşim o gezide ayağını kırmıştı. Tabii bu durumda Kapadokya gezisini iptal etmek zorunda kalmıştık. Önce paramızı iade etmek istememişlerdi. Fakat söz konusu kırılan bir ayak olunca, insaflı davranıp iade etmişlerdi.

Ama bu bize ders olmadı:) Biz yine de çok çok önceden herşeyi organize ediyoruz.

Şu geçirdiğimiz sıkıntılı günlerden sonra biraz tatil hayali kurmak, tatili düşünmek bile iyi geldi :)

Acaba bizim gibi şimdiden yaza plan program yapan var mı? :)))

36 comments:

Nasıl geçti habersiz... said...

Allah iyiliğinizi versin diyeyim mi?:)
huzurlu gezmeler olsun.
Kedilerim ve ben evdeyiz,bekleriz efendim.:)

renkler said...

Ben son derece planlı programlı bir kişi olmama rağmen asla tatil için çok önceden plan yapmam. Çünkü işimde ne olacağı belli olmaz ve önceden bir tarih belirleyemem. Zaten 2 senedir uzun bir tatil yapmıyorum, anla artık. Bu sene de ne olacağı belli değil.

Ayçiçeği said...

YAĞMUR DAMLA'cğm, uğrarız inşallah :))

Ayçiçeği said...

RENKLER'cğm, aslında hem iyi hem de kötü tarafları var tabii ki. Mesela daha önce bahsettiğim kır düğününün tarihi bizim gezimizden hemen bir gün öncesinde. Yani neredeyse katılamayacakmışız.
Umarım bu sene gönlünce bir tatil yaparsınız.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

çok sevindim canım.. oy içim bir hoş oldu.. sarılıp öptü demek.:) Allah daha güzel günlerini göstersin bacım...
Tatil için son günü bekleyenlerdeniz biz de.. bırak ayları, bir hafta kala hala, nereye gidelim diye düşünen güruh...:)
Umarım tatiliniz çok çok güzel geçer.:)

Ayçiçeği said...

Sağol FİKRİMİNCEM :)
Benim içim de zaten bir hoş olmuştu gördüğümde. Tek dileğim bunun böyle sürmesi.

Tatil konusunda da herhalde bir biz bu kadar abartmış durumdayız galiba :))

KUGUU said...

Oncelikle iyilesmenize cok sevindim.
Tatil icin boyle bir plan yapmayi hayal bile edeme dogrusu- ben de sizin tam tersinize asla ve asla son dakikaya kadar plan yapamam. Vallahi tebrikler karikoca ikinize de. Esin ve sen ne burcusunuz- basak mi o?

Ayçiçeği said...

KUĞU'cğm, balık arkadaşım, sen unutmuşsun benim burcumu.
Ben yayım, eşim de akrep :)

ciceklibahce said...

Öncelikle geçmiş olsun. İyi olmanıza sevindim.:)
Ayrıca çok özendim bu kadar planlı programlı olmanıza. Bizde tatiller hiç planlı olmuyor malesef! Herşey son anada belli oluyor!
Nereye gidiyorsunuz bilmiyorum ama Germanwings'in oraya ucusu varsa önceden bilet aldığınızda acayip uygun fiyata oluyor. Biliyorsundur belki ama genede yazayım dedim:)

Ayçiçeği said...

Çiçeklibahçem, ben de bu sabah seni düşünüyordum, nasıl oldun diye. Şimdi seni görünce çok sevindim. Sana da geçmiş olsun :)

Bu işlerle eşim ilgilendi. Biletlerimiz de alındı, hazır şimdi. Fakat ona yine de söylerim, sağol canım :)

kurunane said...

bravo valla ayçiçeğim. ben asla böyle yapamıyorum. eşim haziranda izmire gidecek, sizi de götüreyim diyor. ben haziran için şimdiden plan yapamam diyorum. seni çok takdir ettim :)

oğlunun düzelmesine sevindim, uzmana danışmakla en iyisini yapıyorsunuz.

Ayçiçeği said...

KURUNANE'cğm, bazı insanlar plan yapıp da işi hemen bitirince çok rahatlıyor. Eşim de onlardan :) Geçen günlerde uçak biletleri de tamam deyince, yüzünde inanılmaz bir rahatlama vardı. Sanki üzerinden bir yük kalkmış gibi :) Ben de ister istemez ona uyuyorum.

KUGUU said...

Canimcim haklisin- yazarken ben biliyordum ama neydi dedim elbette hatirlayamadim- adim ustumde: balik hafizaliyim ben:))

KUGUU said...

ve yine bana 13 gelmis:)) kendimi tbrk ederim:))

Gamzeli said...

Ayy ne güzel çok sevindim, umarım hiçbir aksilik çıkmaz her ikisinde de rahat rahat güzel bir tatil geçirirsiniz...

Annelog Atölye said...

Var varbiz varız:) Uçak biletlerimiz bile hazır:)
Daha iyi olmanıza sevindim, umarım son tetkikler de çok güzel çıkar ve için rahat eder.

Ayçiçeği said...

KUĞU'cğm aşkolsun yani, ben balık arkadaşım derken kötü birşey kastetmemiştim :))

13 senin kaderin. Kabul et artık :D

Ayçiçeği said...

GAMZE'cğm, çok sağol canım :)

Ayçiçeği said...

ANNELOG,sevindim sizin de böyle olmanıza. Tek değilmişiz demek ki :))

KUGUU said...

kastetmedigini biliyorum elbette sekerim. sadece konuya cuk uydu diye ben espri olarak yazmistim onu:))

Ayçiçeği said...

:)

gazel vakti said...

Bende yaza program yapıyorum ama sadece hayal bazında. Ankara'ya 3-4 günlük, Bursa'ya 3-4 günlük, eşimle güneye bi yere 1 haftalık bide kurunanin yanında 3-4 günlük umarım gerçek olur. Çok severim böyle planlı programlı şeyleri ama bazen insanın elinde olmadan gelişiyor herşey.

cenebaz said...

Eşimin izin tarihi son dakikaya kadar belli olmadığından program yapamıyoruz. Genellikle cuma akşamı gelir ve "yıllık izne çıktım" der. O derece yani. Biz de arabaya atlar, yakınlarda bir yerlere gideriz(Bodrum, Marmaris, Fethiye falan) Antalya tarafı hem çok sıcak hem de izni yolllarda geçirmemek için tercih etmiyoruz. Diğer haftasonları ise zaten hep Çeşme'deyiz. Aradada Foça'da, kayınvalidelerde.

PERİLİ KÖŞK said...

haksızlık etme gideceğiniz yerlere bir hafta kala arayıp gitmeye kalksanız ne uçak bileti bulursun ne de kalacak yer,bence en mantıklısı hem plan yapmak ,gideceğin hayali bunlar güzel ya ,insan hevesle bekler gelecek günleri....

Nasıl geçti habersiz... said...

ama kaç gündür gelip çantalarımı görmediiin?
ben yeni yazı yazıyorum,onlar gidecek bak sen görmedeeen.:( :( :( :(

acicikolata said...

hadi gelmis gecmis olsun

Asortik Krep said...

Devremülk sistemlerinde de yazın gideceğiniz tatile şubatta karar vermeniz gerekiyor..Biz uzun süre bu şekilde tatile çıkmıştık :)

Ayçiçeği said...

GAZEL VAKTİ, umarım hayal ettiğin bütün geziler gerçekleşir. Özellikle Kurunane'nin yanına yapacağın, ne güzel :))



ÇEMEBAZIM, aslında haklısın, izin zamanı önceden belli olmayınca, zor oluyor plan yapmak.
Fakat günlerinizi daha iyi değerlendirmek adına siz de bir yöntem bulmuşsunuz :) Gerçekten de yollarda çok zaman geçiyor.



PERİLİ KÖŞK, zaten gitmeye karar verip de yer bulamama endişesi herhalde var eşimde. Önceden bitireyim işimi, kafam rahat olsun mantığıyla hareket ediyor :) O günlerin gelmesinin hayalini kurmak da bana kalıyor :))

Ayçiçeği said...

YAĞMUR DAMLACIĞIM, yoktum valla. Gelip bakacağım hemen, söz :))



GAYRİYE, bir yük kalkmış oldu :)



ASORTİK KREP, devremülk tatiline pek sıcak bakmıyoruz. Çünkü her seferinde farklı bir yere gitmek daha çok hoşumuza gidiyor. Bir de İstanbula yakın bir yazlığımız var. Orada da zaten ev işi olayı olunca, tam tatil ihtiyacı yine de oluyor.
Bizim bu yurt dışında gideceğimiz yer ise sayılı dairesi olan bir apart otel. Yani çabuk davranılmazsa, aylarca yer bulunamıyor. O yüzden biz abartıp, ta kışın yaz için yer ayırttık :)

Asortik Krep said...

Bence en güzel tatil yemeğin başkaları tarafından yapıldığı tatil :))

Artık butik otel mi olur yoksa 1. sınıf tatil köyümü farketmez benim için :)

Ayçiçeği said...

Kesinlikle katılıyorum. Kadınlar için ancak o zaman anlamı oluyor tatilin. Bu sefer bütün hizmetler sana oluyor :))

Gamzeli said...

hayırlı Cumalar canım...

efsane said...

Hiç bir zaman planlı tatil yapmadık eşimle çünkü bizim işlerin ne olacağı hiç belli olmuyor hatta doğru dürüst tatil bile yapamadık beraber 5 yılda toplam 5 gün :) ama ben severim gezmeyi kızım biraz daha büyüsün o da arkadaş olur bana onunla gideriz artık...

nimetin.blogspot.com said...

yurt dışının sırf bu gıcıklığı için gitmek istemiyorum. hadi lan diye elimin tersiyle ittim psikolojisi içinde hissediyorum kendimi ve iyi hissediyorum yahu:)) ama bir aile dostum geçen hafta bakü ye gitti. her yerde en önde yer vermişler kendisine. türk konağı geldi diye sıraya girmişler resmen. çok gurur duydum ülkemle dedi. işte ben böyle olsun istiyorum. gittiğim yerde ucube gözüyle bakılmasını istemiyorum.

nimet

Aslı Cin said...

Biiiiz !

Biz de erkenden yaparız planlarımızı.

Geçmiş olsun bu arada, nihayet atlatmışsınız, darısı bizim başımıza.

Ayçiçeği said...

GAMZE'cğm, sana da iyi haftalar dilerim canım :)



EFSANE, merhaba :)
Merak etma olur zamanla. Küçük çocukla bazen zor oluyor gerçekten.
Büyük oğlum iki yaşındayken, gittiğimiz tatilde hastalanmıştı. Çok zor anlar geçirmiştik, tatilin keyfini çıkartamamıştık. Çocuk da perişan olmuştu. O yüzden çocukları iyice büyüyene kadar artık bırakıyoruz burada.



NİMET'cğm, bizim başımıza da buna benzer birşey gelmişti. Yani ucube gözüyle bakılması. O yüzden anlıyorum seni. İnşallah görürüz o günleri :)



ASLI'cğm, valla atlattık diye sevinmiştim ki.. Eh, bundan sonra artık iyi oluruz inşallah.
Demek siz de bizdensiniz :))