Wednesday, February 21, 2007

Yine iş bitirdik :)



Gece gece eşimin ilaç dolabımızı düzenleyeceği tuttu.
Ben de elimde koca bir poşetle yanında dikildim, onun ayırdığı tarihi geçmiş ilaçları doldurdum poşete.
Dolap ağızına kadar ilaç doluydu ve aradığımızı biraz zor bulup, aynından tekrar alıyorduk :)
Maalesef bir sürü ilaç çöpe gitmek zorunda kaldı.
Eşim çocukların şuruplarını görünce isyan etti. Çünkü hepsinin işlevi aynı, sadece adları değişikti.
Ama ne yapayım. Doktorumuza her gittiğimizde bize başka bir ad yazıyordu.
Eşim de bu resmi print edip bana verdi. Çantanda dursun, doktora gittiğinde bizde bu şuruplar var diye gösterirsin dedi :)

34 comments:

ceyda'nın tükkanı said...

Eşine bravo doğrusu:))) Çok iyi bir fikir. Bir ateş düşürücüden 4 çeşit dolapta bulundurmaktan çok daha akıllıca:))

uykucu said...

merhaba bizde aynı dertteyiz ve senin fikrin hoşuma gitti bende yanımda öyle bir liste taşıyacağım.

Ayçiçeği said...

Ceyda'cğm, eşim pratik zekalıdır herzaman. Bir de söz konusu boşa harcanan para olunca ;)

Ayçiçeği said...

Merhaba Figen :)
Liste çantamızda dursun tabii. Ama inşallah kullanmaya gerek kalmaz :))

Gamzeli said...

Ayy boşu boşuna gitti çöpe demek...Ama iyi olmuş boşver, bencede göster aynısın dan vermesin bir daha :)

ümran said...

Yazıyı okumadan önce resmi görür görmez seni eczacı sandım ben yaaa :((Sanırım çocuğum olmadığı için şaşırdım bu kadar ilaç görünce..

Ayçiçeği said...

Gamzeli'cğm, ben de üzüldüm valla, çöpe giden o kadar ilacı görünce.

Ayçiçeği said...

Merhaba Limon:)
Bizde çocuk olmadan önce de neredeyse bu kadar ilaç vardı:)
Eşim çok hassas ilaç konusunda. Bir de tatile çıkarken hazırladığı ilaç çantasını görsen :))

renkler said...

Şu ilaçların yüzde sekseni bizde de vardır. Hatta şu an oğluş calpol alıyor. Ben ağrı kesici ve ateş düşürücü olarak en çok onu beğeniyorum etkisi bakımından... Bu arada ben hiç ilaç içemeyen biri olarak bir sürü ilacı neden evde tutuyorum bilemiyorum. Çocuk olunca doluyor herhalde... Zaman zaman öyle bir temizlik yapıyorum ki! Ama yine birikiyor.

Sanem said...

Bu ilaclarin generic isimlerinin cogu aynidir, bu yuzden ticari isimlerindense kac farkli generic isimli surup var ona bakin ve doktorunuza o ismi verin yeter, zira baska isimde ama ayni genericten olan ilaclar heran cikabiliyor ;)

Ayçiçeği said...

Renkler'cğm, Calpol'dan bende memnunum. Bizde ikisi de var:) Hem moru, hem de turuncusu :))

Ayçiçeği said...

Sanem'cğm, bu yüzden artık resmi çantamda taşıyorum. Aynısından daha fazla istemiyoruz artık :))

Yaz said...

Off bu ne ? bizim ilaçlarımız şu anda küçücük bir çekmeceye sığıyor :) çocuk olunca birde ilaçlara yer ayarlamak lazım desene :) şaka bir yana yinede Allah eksikliğinide göstermesin, muhtaçta etmesin.

Ayçiçeği said...

Evet Yaz hanım, çocuk olunca daha birsürü şeye yer ayarlamak lazım :))
Ama hepsi çocukların değil. Daha önce dediğim gibi, eşimin de özel merakı var, her ilaçtan bulundurmakla ilgili:)

ciceklibahce said...

Bizim doktorun ilaçları hep aynı! Son 3 senedir alıştım artık! Belli 3-4 ilacı var onlar hep elimin altında. O bakımdan iyi ama o ilaç dolabı genede hemen doluyor arasıra elden geçirmek şart.

Ayçiçeği said...

Bizim iki çocuk doktorumuz var. Ve ikisi de ayrı şeyler yazdığı için çok oluyor :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

çok pratik zekalı bır esın var .)

Ayçiçeği said...

Teşekkürler Aqua :)

kurunane said...

ayçiçeğim bu ilaçların hemen hepsi bizde de mevcut. ama asla sizinkiler kadar düzenli değil. bizimkiler bi kolinin içinde ööylece duruyorlar. eşinin düşüncesi benim de çok hoşuma gitti, bende bizim kolinin resmini çekip eşimemi versem acep :)) çünkü eşim evde hangi ilaç var hangisi yok anlamadan dinlemeden hemen reçetede yazılanların hepsini alır.

bursadayken süresi geçmemiş hiç açılmamış yada az kullanılmış ilaçları belediye topluyordu, bende evdeki fazla ilaçları hep oraya götürüyordum. ama burada böyle bir uygulama yok.

denizanasi said...

süper fikir :) biz de öküsürk surubunun her türlüsü var . yerlisi yabancısı. onun dışında pek bi ilaç yok allahtan.

Ayçiçeği said...

Kurunane'cğm, güzel bir uygulamaymış. Fakat o toplanan ilaçlarla ne yapılıyordu? İmha mı ediliyordu ya da tekrar mı birşeyler yapıyorlardı?
Merak işte :)

Ayçiçeği said...

Denizanası, bizde sürekli çoğalıyor bir şekilde :)

acicikolata said...

muüsaitseniz bu aksam hasta olmaya size gelebilir miyim?

nimetin.blogspot.com said...

oh oh ne güzel. fakat ecza dolabından evde bir çocuk olduğu nasıl belli oluyor:))))


nimet

Ayçiçeği said...

Gayri İhtiyari'cğm, buyur gel. İkram edecek birşeyler çıkar o dolaptan :))

Ayçiçeği said...

Nimet'cğm, bizdeki oğluşların dışında birkaç çocuğa daha yeter o ilaçlar :))

kurunane said...

galiba incelenip sağlam olanlar ilaç alamayacak durumda olanlara dağıtılıyordu.

Nasıl geçti habersiz... said...

Merhaba Canım.
İlk önce seninde başın sağolsun.Tam sana taziye yazayım derken benim üzücü haberim geldi.
Bütün yazılarını okudum. Bakmadan, valla bak :) orkidenin lila olanı sahi galiba dedim.:)
eşinin sözü çok tatlıydı.Evet bütün hediyelere değer.
Ben sana mailde o virüs konusunu söylecektim. hiçkimse ses çıkarmıyor,açıktan söyleyim üzmemeyim demiştim.
o yüzden pek giremiyordum,oğlum girme sakın ultimatomu vermişti.:(
neyse çok şükür hallolmuş. :)

Bizim ecza dolabı derin.o yüzden eşim sinir oluyor,her seferinde bana vırvır ediyor.Bizim ilaçları pisilere de kullanıyoruz sırasında.:)
Çünkü bütün ilaçların içindeki madde aynıymış.:)
Eşim veteriner ya,kilolarına göre dosaj ayarlıyor. Mesela bir kapsülün içindeki tozu bana 8'e böldü bir seferinde.

Ben babannemle annemin ölümünden sonra barıştım.yok küs değildim de,gönlümden barıştım.
Annem öleli10 yıloldu,ilk zamanlar babannem ölünce bana kimse başsağlığına gelmesin diyordum ki yaş 33 ozaman.. Ama ergen aklı gibi saçmalamışım işte.

Seninle tanışmadan önce aşağılarda o konuyla ilgili bir yazı yazmıştım.istersen bir oku.:)sevgilerimle.

http://yagmur-damlasi.blogspot.com/2007/01/annembabaannem.html

Nasıl geçti habersiz... said...

http://yagmur-damlasi.blogspot.com
/2007/01/annembabaannem.html

çıkmamış orada tam olarak.:)

Gamzeli said...

iyi haftalar canım :)

Annelog Atölye said...

Bizde de hem turuncu hem mor var Calpol'den:)
Vaziyet aynı, arada bir temizlik yapıyorum ben de:)

Ayçiçeği said...

Kurunane'cğm, güzel bir uygulamaymış.

Yağmur damlacığım, okuyacağım mutlaka :)

Gamzeli sana da :)

Annelog, çocuklu olunca böyle oluyor işte:)

gazel vakti said...

Anam anam o ilaçların hepiciği bizdede var hemen bi çıktı alıcam bende sağolsun enişte.

Ayçiçeği said...

Al Gazel'cğm, işe yarar valla :)