Thursday, May 10, 2007

Güzel günler

Oğluş iyileşti çok şükür :)

Büyük çekirdeğin de sorunları kalmadı.

Kısaca kendisini şimdiye kadar mutsuz eden problemden bahsetmek istiyorum.
Biz herşeyi "aşırı" kardeş kıskançlığına yorarken, ortaya bambaşka bir portre çıktı.

Eşimin çekirdeğe olan tutumu, kardeşi olmadan önceki davranışlarıyla aynı. Hiç değişmedi bugüne kadar.

Fakat benim ona olan davranışlarım miniğin doğumuyla değişmişti.

Daha önceleri kuralları bozdurmayan, uyarılara uymadığında cezalandıran (odasına göndererek), her isteğini yerine getirmeyen ben, miniğin doğumuyla, ona karşı çok değişmişim.

Cezalar, kurallar kaltı, her isteği yerine getirildi. Yeterki kardeşini kıskanmasın diye, ona aşırı iyi davranıyormuşum.
Bu davranış değişikliğini çekirdek farklı yorumlamış.
Yani kendisine eskisi gibi kızılmadığı için, kendisini önemsiz hissetmiş, güveni zedelenmiş.
Kardeşine olan kızmalarım, uyarılarım onda benim kardeşini daha da önemsediğim izlenimi yaratmış ve onda "artık bana kızmıyor, beni önemsemiyor" düşüncesine yol açımış.

Yani hıncı kardeşine değil, banaymış. Bu yüzden de bana "kötü anne" diyormuş :((

Babasıyla arası çok iyi, çünkü ona herzamanki gibi davranıyor. Fakat ben kendimce ona aşırı sevgi göstererek yanlış yapmışım.

Bunu öğrendim ya, rahatladım. Şimdi yine eskisi gibi gerektiğinde ona kızıyorum. Hatta onaylamadığım şeyleri yapmasına kesinlikle izin vermiyorum ve eskisi gibi kesin tavrımı gösteriyorum.

O da yine eskisi gibi mutlu oldu.
Kardeşiyle eşit muammele gördüğü için, onunla artık oynuyor, ona iyi davranıyor. Ve en önemlisi, artık yemek yiyiyor ve karın ağırısı çekmiyor.

İyi ki bunu öğrenmişim. Çünkü her geçen gün ona mutsuzluğu yüzünden daha hassas davranıyordum. Fakat daha da yanlış yapıyormuşum istemeden.

Şunu anladım ki, hiçbir problemi göz ardı etmemek lazım. Uzman birinden yardım istemek, bizim görmediğimiz şeyleri görmemizi sağlıyor.



***


Artık üzerimizdeki kara bulutlar dağılmaya başladı :)

Dün çok hoş bir süpriz keşfettik. Tatil için gideceğimiz şehir aylar öncesinden belliydi ya, biz de internetten habire bakıyorduk, konser için kimler gelir o günlerde diye. Fakat o kadar uzun süre önceden belli olmuyordu.

Artık konsere gelenler ve konser tarihleri belli. Hatta bilet satışları bile başlamış. Şimdi burada isim veremeyeceğim (belki eşim istemez, bilmiyorum), ama şunu söyleyeyim, 20 yıldır hayranı olduğu bir şarkıcı, bizim kaldığımız yere ve aynı tarihlerde konser vermeye geliyor. Ki bu ünlü şahıs hiç Türkiye'ye gelmemiş biri. Eşim daha önceleri yurt dışına gittiğinde, hatta Amerika'da kaldığı dönemlerde hep konserlerini kollamış, fakat bir türlü kısmet olmamış.

Şimdi ise çok mutlu ve bugün bilet almayı düşünüyor.


***


Minik hastalığı nedeniyle saatlerce uyuduğu için, ben de bu arada biraz iş yaptım.

Ufak bir odamız var. Anlamsız bir şekilde küçücük bir oda olduğu için, orayı ayakkabı ve giysi (paltolar, montlar, takım elbiseler gibi) odası olarak kullanıyoruz.

Ayakkabılar bölümüne bir el atayım dedim. Ve bir daha giyilmeyecekleri vermek üzere ayırdım. Kışlıkları temizleyip kaldırdım, yazlıkları ön tarafa çıkardım.
Çekirdeğin küçük yazlık ayakkabılarına baktım, fakat miniğe göre birşey bulamadım. Ya fazla küçükler ya da fazla büyük.

Demek ki miniğe ayakkabı, sandalet alınacak.

İşin en zevkli kısmı ise, 2 yıl önce ortadan kaldırdığım yüksek topuklu ayakkabılarımı, terliklerimi ortaya çıkarmaktı :)

Henüz çoluk çocuğa karışmadan önce, mutlaka topuklu giyerdim. Bayılırdım ( gerçi hala bayılıyorum) yüksek topuğa.

Fakat ilk çocukla beraber topuklar alçaldı. Fakat çekirdeğin pusette geçirdiği dönemde yine bir ara giyiyordum. Sonra oğluş ayaklanmaya başlayınca, ben de peşinden koşar duruma gelince, babetlerle tanıştım :) Yoksa daha önceleri giymiyordum.

Büyük çekirdek büyüyünce, benim topuklar da yükselmeye başladı yine.
Ama bu sefer de miniğin gelişiyle, yine alçaldı.

Geçen yaz, dolgu topuklarla idare ettim :) Fakat bu yaz çocuksuz yapacağımız tatillerimizde ne kadar topuklu ayakkabım varsa, sonuna kadar kullanacağım.
Baktıkça, ne kadar özlediğimi anlamışım. Şöyle uçuşan eteğin altında zarif topuklu sandalet filan giymeyi..

Bir tanesinin resmini çektim.



Bir ara çok modaydı şeffaf terlikler. Ben de hem beyazından hem de siyahından almıştım. Şimdi modası kalmadı.
Fakat ben yinede giyeceğim bunları da :))

29 comments:

Gamzeli said...

Ayy kıyamam ben çekirdeğe...demek fazla ilgide yanlışmış, öğrendiğimiz iyi oldu doğrusu...İyi yapmışsın toparlanmışsın biraz...Allah bir daha hiç bir kötü üzüntü keder vermesin size...

Topukluyu bende seviyorum ama hemen ayaklarıma kramp giriyor bu yüzden de giyemiyorum artık..

Gamzeli said...

Bu arada unutmuşum Anneler Günün Kutlu Olsun canım...

renkler said...

Ne kadar ilginç bir neden çıkmış ortaya. İyi ki bunun farkına varabildiniz. Aslında çok doğru ama insan düşünemiyor işte... Anneler günün kutlu olsun bu arada...

ciceklibahce said...

Öncelikle çok geçmiş olsun. Bir önceki posta yorum yazamamıştım.
Büyük çekirdeğin sorununu çözümlemiş olmanıza çok sevindim. 2. çocuk isteyen ben büyük oğlunun durumunu öğrendikten sonra çok üzülmüş ve vazgeçmiştim resmen. İyiki yardım almışsınız.
Tatiliniz eminim çok güzel geçecek. Topuklu ayakkabılarınla, konserlerde çok eğlenmeni dilerim:)))
Anneler günün kutlu olsun şimdiden:)

böğürtlengözün annesi said...

Geçmiş olsun öncelikle , canım benim kıyamam çekirdeğine,ne kadar hassas düşünmüş.
Dediğine çok katılıyorum,çözüm bulamadığımız konularda uzmandan destek almak şart...
Anneler günün kutlu olsun bu arada...

PERİLİ KÖŞK said...

çocuklarımızın dünyası ne kadar kırılgan bizlerden ne kadar ayrı değil mi ...
uzman yardımı almak çok önemli iyiki vakit kaybetmeden çözmüşsünüz olayı...
şarkıcı kim merak ettim ya...
neyse kim olursa olsun benim içinde dinleyin valla ...

Ayçiçeği said...

GAMZE'cğm, aslında fazla ilgi, sevgi göstermek yanlış değil. Önemli olan şımartmamak. Benim gösterdiğim sevgi, ilgi aslında aynıydı. Seadece uyması gereken kurallara kardeşinin doğumundan sonra aldırmamışım ve disiplini elden bırakmışım. Böylece o benden gördüğü ve alışık olduğu tutumun kendisine değil de sadece kardeşine uygulandığını görünce, yanlış anlamış. Ne karışık değil mi?
Bence doya doya sevgi göstermenin hiçbir zararı yok. Zaten bunu uzmanımız da diyor. Çocuğa kendisini değerli hissettireceksin. Fakat aynı zamanda da disiplin sağlayacaksın. Çünkü çocukların kurallar ve sınırlar konulmasına ihtiyaçları varmış.

Çok teşekkür ederim canım. İlerde senin de anne olmanı dilerim :))

Ayçiçeği said...

RENKLER'cğm, öyle valla. Ben daha da toleranslı oldukça, o daha da üzülüyordu. Tuhaf, ama çocukların iç dünyasını anlamak gerçekten zor.

Senin de anneler günün kutlu olsun canım :)

Ayçiçeği said...

ÇEKLİBAHÇEM, sakın öyle düşünme. Bizde problem olduğu için herkeste olacak değil. Eltimin oğlumla yaşıt olan kızı mesela kardeşi olduğu için çok mutlu ve kardeşini çok seviyor.
Bizim çekirdek fazla duygusal bir çocuk. Bir de çok gözlemci biri. Daha önceki "bale" ile ilgili postumda da yazmıştım, öğretmenin onun için mükemmeliyetçi olduğunu söylediğini. Demek ki oturup davranışlarımı ölçüp biçmiş ve kendince onu artık eskisi gibi sevmediğim sonucuna varmış.

İki çocuk sahibi olmak çok güzel. Sevgin, mutlulğun, sevinçlerin ikiye katlanıyor. Evde güzel bir kalabalık, hareketlilik oluyor.
Fakat aynı zamanda hastalandıklarında, üzüntün de ikiye çıkıyor. Şu son günlerde ikisine de üzülmekten birkaç günde iki kilo vermişim.
Çok şükür ki şimdi hepimiz iyiyiz de, mutluluğumuz yine katlandı :))

Senin de anneler gününü kutlarım canım :)İ

Ayçiçeği said...

Merhaba BÖĞÜRTLENGÖZÜN ANNESİ:)
ben de büyük oğluma "böğürtlengözlüm" derim :))
Bence sözkonusu çocuklar olduğunda hibirşeyi ihmal etmemek lazım..

Ben de senin anneler gününü kutlarım :)

Ayçiçeği said...

PERİLİ KÖŞKÜM, keşke birkaç ay öncesinden gitseydik diye düşünüyorum. Fakat yine de herşey iyi oldu çok şükür. Zaten bizdeki yanlış davranış sonucu ortaya çıkan bir problem. Öyle derin yaralar açan bir travma değil. O yüzden hemen normale döndü zaten:)
Şarkıcının ismini yazayım mı diye sormadım valla. Fakat dün netten biletleri almış eşim. Ve birkaç saat içersinde bitmiş zaten. Biletleri bize gönderecekler. Umarım kaybolmazlar :)

Anneler günün kutlu olsun canım :)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Çok sevindim canım.. İnşallah bir daha böyle bir şey olmaz.:) Ben de duymuştum, çocuklar disiplini severmiş. Aileleri onlara kural getirdiğinde, kendilerini daha güvende hissedermiş. İki çekirdeğimiz de iyi olduğuna göre.. şu güzel topukluları giyip, sefa yapalım demi..:)) Öpüyorum ben onları ve tabi seni.. uçuş etekli, tık tık topuklu sarı çiçek..:)

gazel vakti said...

Bende küçük oğplan doğunca büyüğe ilgi gösterdim ekstradan hatta hiç kıskanmıyor diye bi misyon yükledim. Tam 1,5 yıl sonra dayanamayıp itiraf etti en başından beri çok kıskandım diye ki hala kıskanıyor biri 9 diğeri 4 sayılır. Ama yardım almak harika olmuş bu konuda neyi yanlıl yaptığımı anlamış oluyoruz.

Ayakkabı çok güzel asla modası geçmez bu modelin.

Anneler günün kutlu olsun.

Nasıl geçti habersiz... said...

canikom yazını okuyup benim oraya yazımın içine sana yorum yazdım.
Pek müsait değilim bu ara.
ama çok şükür sorun hallolmuş çok sevindim.:)

Ayçiçeği said...

Yağmur damlacığım, ben de şimdi senden döndüm :) Ben de sana yorum bıraktım :)) Aynı anda yazdık galiba :D

Ayçiçeği said...

FİKRİMİNCEM, alemsin valla :)))

Ayçiçeği said...

GAZEL VAKTİ, aslında hiçbir nedenle davranışları değiştirmemek lazım. Çocukların alıştığı bir tarz, düzen var. Bunun hep aynı olması onları güvende hissetiriyor..

Senin de anneler günün kutlu olsun :)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Anneler günün kutlu olsun canım.:)

Aslı Cin said...

Atlatmışsınız nihayet :) Anneler günü hediyelerinin en iyisi bu olmuştur.:)

Gamzeli said...

Şimdi daha iyi anlıyorum canım...Açıklaman için teşekkür ederim...

Amin canım, inşallah...

Annelog Atölye said...

Kesinlikle haklısın, çok iyi gözlemleyip bir uzmana danışmak lazım. Çocukların bakış açıları çok farklı ve biz bazen herşeyin çok içinde olunca bazı çok belirgin şeyleri bile göremiyoruz. Dışarıdan bakan biri daha iyi değerlendirebiliyor.
Herşeyin düzelmesine çok sevindim!

Ayçiçeği said...

FİKRİMİNCEM, teşekkür ederim canım :)



ASLI'cğm, sağol. Kesinlikle öyle oldu :))



GAMZE'cğm, rica ederim canım :)



ANNELOG, teşekkür ederim. Çok şükür atlattık artık :)

kurunane said...

ne olursa olsun, hangi konuda olursa olsun uzman bakış açısı çok farklıdır.

uzman birinden yardım almak çok iyi olmuş, problemleri aşmanıza çok sevindim canım.

KUGUU said...

Sorunun cozuldugune cok sevindim- cidden sen gittikce daha da yumusak davranirken terslik olabilecegi kimin aklina gelirdi. Haklisin uzmanindan faydalanmakla en iyisini yaptiniz.

Topuklu ve yazlik ayakkabilara ben de bayiliorumm, hepsini keyifle giy canim bosver modayi

Age35 said...

çok şık bu terlikler=)

Gamzeli said...

iyi haftalar canım :)

Ayçiçeği said...

Merhaba,

Memnuniyetle "Gebelik ve annelik" linkini burada veririm. Ayrıca teşekkür ederim :) sizin sitenizi de tanımış oldum.

Ayçiçeği said...

KURUNANEM, aynen katılıyorum düşüncelerine :)


KUĞU'cğm, bence de modaya saplanıp kalınmamalı, değil mi ama. Yoksa öylece duruvericek herşey, modası geçti diye :)


AGE'cğm, teşekkür ederim :)


GAMZE'cğm, sana da iyi haftalar dilerim canım :)

denizanasi said...

çok ama çok geçmiş olsun. ben de şimdi oğlumun hastalığı ile aynı şekilde uğraşıyorum. en önemlisi sağlık