Friday, February 29, 2008

Yine yazmak ne güzel :)

Çoook zaman geçmiş. Ve ne de hızlı. Aylar olmuş, yazmayalı.
Bu geçen süre içersinde internetten bakıp denediğim birkaç pasta,kek ve kurabiye denemelerim oldu. İşte bunlardan birkaçı. Pastayı yeğenim için yaptım. Biliyorsunuz benim dünyam mavinin 3 tonundan oluşuyor :)))
O yüzden pembiş pembiş, kalpli bir pasta yaptım :))
Kurabiyeleri de oğluş okula götürsün diye.






Bir de eşimle bir kilo verme halindeyiz ki sormayın. Eşim 7 kilo verdi. Ben ise neredeyse 4 kilo verdim. Vermek istediğim 1 kilom daha kaldı. Fakat kaç kilo olduğumu sormayın. Her gören zaten azarlıyor, çok zayıfladın diye. Bir de buradan laf işitmeyeyim :))

Kilo verme işi tam bir hesap işiymiş. Zaten kontrol eşimde olduğu için, hesap hiç şaşmıyor :)

Kilo vermek isteyip de veremeyen arkadaşlara duyurulur :) Yapmanız gereken tek şey, boyunuzu, kilonuzu ve yaşınızı bir formüle göre hesaplayıp (formül eşte, ezberimde yok şimdi), çıkan sonuca göre günlük almanız gereken kaloriyi bulmak. Ve her gün üşenmeden, bıkmadan yediğiniz her lokmayı yazmanız gerekiyor.

Biz mesela eşim ve kendim adına bilgisayarda birer dosya açtık. Her yediğimizi not edip, yanlarına kalori değerlerini yazıyoruz.

Mesela benim boyumda, kilomda ve yaşımda olan biri günde 1600 kalori tüketmeliymiş. Böylece kilomu sabit bir şekilde koruyabilirim. Eğer günlük tüketimim 1600 geçerse, kilo alırım. Kilo vermek istiyorsam, hedef kiloya ulaşana kadar günlük tüketimim 1100'ü geçmemeliymiş.
Şimdi ben 5 kiloluk bir hedef belirledim. 2-3 aydır 1100 kaloriyi geçmiyorum. Ve 4 kilo verdim. Eşim daha çok verdi, çünkü hedefi 12 kilo vermekti. Ve erkeklerde hesap daha farklı oluyor, sonuçta onların alması gereken kalori miktarı bizden fazlaymış. Bu yüzden verirken de benden daha fazla kilo verdi.

Dönelim bana :) Her gün yediklerimizi yazıyoruz. Bir de kalori listemiz var. Yediklerimizin kalorilerine bakıp hesaplıyoruz. Unutmadan, bir de mutfak tartımız var, ki bu çok önemli. Mesela film izlerken ayçiçek çekirdeği yiyeceğiz. Mutlaka tartıp, öyle yiyoruz. Genelde 20gr yetiyor. Sonra hesaplıyoruz 20gr kaç kalori eder diye. Ya da pasta yemek istiyorum, dilimi tartıyorum, ya da porsiyon hesabından kalorisine bakıyorum. Diyelim ki dilimi 450 kalorili bir pasta yiyeceğim. Eğer o gün 1100 kalorimden fazla tüketmediysem, pastanın tamamını yiyip, akşam yemeğini mesela pilavsız, ekmeksiz yiyiyorum. Ya da yarım dilim pasta yiyip, hem canımın çektiği tatlıyı yemiş oluyorum, hem de 450 kaloriyi 2'ye bölüp, fazla almamış oluyorum.

Listemizde genelde bütün yiyecekler mevcut. Zaten yarısını ezberlemiş durumdayız. Ona göre yiyip içiyoruz.

Hem kilo veriyoruz. Hem de hiçbirşeyden mahrum bırakmıyoruz kendimizi. Pizza da yiyoruz (dilim sayısına göre), çikolata da, pilav, makarna da :) Önemli olan hesaplamak.
Ayrıca bu şekilde daha da sağlıklı beslenmeye başladık. Az kalorili olduğu için meyve tüketimimiz arttı, boşuna kalori harcamamak için de, seçerek zevk doğrultusunda besleniyoruz. Yani yemiş olmak için birşey yemiyoruz. Zaten benim 1 kilom kaldı. Onu da verince, 1100'den tekrar 1600' e çıkaracağım tüketimimi. Böylece hem hedeflediğim kiloda sabit kalacağım, hem de (yaşasın:)) fazladan 500 kalorilik bir tüketimim olacak :)

Biraz karışık gibi gelebilir, fakat o kadar basit ki, bunu uygulamak.

Beni gören bana kızıyor da, eşimin o koca :P göbeğinin yok olduğunu gören herkes nasıl oldu?? diye soruyor valla. Anlayacağınız bu yaza artık karı koca beraber formda gireceğiz :)))

Ne kadar özlemişim yazmayı..
Artık arayı açmayacağım :)

12 comments:

Pollyanna said...

Merhaba..
Hesaplama yönteminide yazar mısın öğrendiğinde?Eğlenceli bir diyete benziyor:)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Hoşgeldin sarı çiçek.. Kuğunun orada görünce çok şaşırdım ve çok sevindim canım. Umarım bu kadar uzun aralar vermezsin bir daha. Diyetinizde kolay gelsin. Zaten çok güzeldin, daha da güzelleşmişsindir eminim. Yine de bir iki kilo bırakmak lazım, zor zamanlar için.:))

gazel vakti said...

Hoşgeldin tekrar. Bende kuğuda görüp geldim. Zor iş hesap kitap yaparak zayıflamaya çalışmak. Bide buna uyabilmek. Kolay gelsin sana.

Ayçiçeği said...

POLLYANNA merhaba :)
sana adresleri vereyim. Gerçekten hem basit, hem de zevkli. Hiçbirşeyden mahrum kalmıyorsun. Herşey dozunda olduğu sürece :))
http://www.saglikmerkez.com/gunluk-kalori-ihtiyaci.html
http://www.balikesir.com/saglik/kalori.htm
Buradan hesaplayabilirsin..

Ayçiçeği said...

FİKRİMİNCEM canım hoşbulduk:)
Gerçekten de ne kadar uzuuuun bir süre geçmiş. Ama döndüm artık :))

Ayçiçeği said...

Hoşbulduk GAZEL VAKTİ :)
aslında hiç de zor değil. Sadece yediğin miktarı bilmek ve kalorisini bulmak önemli. Birkaç gün sonra insan ezberliyor zaten. E mide de ona göre ayarlıyor kendini, daha fazlasını istemiyor :))

KUGUU said...

Canim benim oncelikle HOSDONDUN aramiza.... Ama cok actin arayi cok ozlettin be canim:(

Koca ile yaptigin durumlari takdirle karsiladim ama
Sen benim sevgili "GIRTLAKDASHIM"ken, simdi beni aburcubur panco kuruyemis dolu, meyveden ise uzak hayat da yanliz biraktin demektir:)) Olsun birimiz kurtulduk demekki hic olmazsa cok sevindim canm.

Ve son soz : yazmaya ara verme ozletme:))

Ve son soz 2!!!!! galiba cok ozlemisim diyeceklerim bitmemis:)))London ve konser rsmleri falan bekliyorum ben daha:))

PERİLİ KÖŞK said...

merhaba,
hoşgeldin,sefalar getirdin,bende fikrimde görünce bizim ayçiçeğimi acaba dedim ve çok sevindim,
oh oh ne güzel bahar geliyor fazlalıklar gidiyor,
bu kilo verme süreciniz ne kadar zamanda oldu kuzum oda önemli benim için valla gaza geldim uygulamayı düşünüyorum...
sevgiler....

renkler said...

Canım sen incecik bir bayansın ne kilo vermesi... Biz ne yapalım. Sor senin yokluğunda kaç gram verdim:)

Ayçiçeği said...

KUĞU'cğm, döndüm evet :)
Söz verdiğim post hazır :))
Evet, artık beslenme şeklim değişti. Fakat daha iyi oldu. Sebze ve meyve ile kendimi daha zinde hissediyorum artık. Tek abur cuburum "tatlı"lar kaldı. Sana da tavsiye ederim. Ben başardıysam, sen hayli hayli başarırsın sağlıklı beslenmeyi :)

Ayçiçeği said...

PERİLİ KÖŞK, selam canım.
Valla benim diyetim 3 ay sürdü. 3 ayda 5 kilo verdim. Şimdi 1100' den tekrar 1500-1600 kaloriye çıktım ki, hem daha fazla kilo vermeyeyim, hem de indiğim kiloyu koruyabileyim diye.

Ayçiçeği said...

RENKLER'cğm, sen de az rahatsızlık geçirmemişsin canım.
Önümüz yaz diye ben de gaza geldim. Bir de eşim güzel güzel rejim yapınca, ben de ona uydum. Benimki bitti ama, o hala devam ediyor :)