Tuesday, March 20, 2007

Küçük çocuğa ayakkabı alırken dikkat




Bu ayakkabılar benim miniğin vazgeçilmezleri. Geçen hafta ona ayakkabı bakmakla geçti. Abisinden kalan dolu ayakkabılar var. Fakat şu an mevsimler uymuyor. Ona olacak olanlar abisinin kışlık modelleri. Sadece bir tane camel rengi çok şeker bir bot var. Onu da giydiremiyorum. İllaki bu mavi ayakkabıları giyecek. Hayır, inat edip başkasını giydirince, kaşlar çatılıyor ve yürümüyor. Öylece duruyor, trip yapıyor. Ama artık küçülmeye de başladı bu ayağındakiler.

Biz de ana oğul ayakkabı bakmaya gittik. Çocuklara genelde hep spor ayakkabı giydiririm. Bir de erkek çocuk oldukları için, yani koşturma durumları vs., daha rahat ediyorlar. Kız anneleri gibi cicili bicili ayakkabılar alamasam da, birkaç değişik renk alır, giysilerine yine de uydurmaya çalışırım. Büyük çekirdekte sorun yok, canım nasıl giydirsem kabul ediyor, bu konuda hiç üzmüyor.
Fakat bu minik şimdiden başladı itirazlara:)

Çocuklara ayakkabı alırken, mutlaka kendim giydirip deniyorum, başkasına bırakmıyorum. Ve küçük çocuğu olan herkesin de bunu kendisinin yapmasını öneririm.

Bundan yıllar önce, büyük çekirdek 14 aylık filandı, ona ayakkabı bakmaya gitmiştik.
Büyük çekirdek de çok uslu, uysal, güleryüzlü bir bebekti. Öyle ağladığı filan da olmazdı.
Ben de tabii yeni, tecrübesiz anne olarak yanında dikilmiş, mağzadaki bir elemanın ona ayakkabı giydirip çıkartmasını izliyordum.

Bir ara Çekirdek huysuzlanmıştı, bağırmıştı. Ben ve annem şaşırdık ne oluyor diye. Çünkü hiç öyle yapmazdı. Acaba ayakkabı mı sıkıyor demiştik. Ama öyle birşey de yoktu. En son giydiği ayakkabıyı beğenip yürümesini istemiştik. Fakat oğlum ağlamaya başlamıştı. Yürüyordu, fakat bir garip yürüyordu. Herhalde yeni ayakkabıya alışamadı diye düşünmüştük. Bir iki dolaşmıştı, sonra yürümesi düzelmişti. Fakat garip bir şekilde huzursuzdu. Ara ara sızlanıp ağlıyordu. Biz de herhalde uykusu geldi dedik. Ayakkabıları alıp, elemanın eski ayakkabısını giydimesini bekleyip, eve dönmüştük.

Yol boyunca uyumaya çalıştı, bir dalıyor, sonra tekrar ağlayarak uyanıyordu. Garip bir ağlamaydı, sızlanma, acı çekme gibi. Ben de herhalde dişlerden dolayıdır diye düşünmüştüm.

Akşam evde fazla durmamıştık, eşim gelince çıkmıştık yine. Bir yemeğe davetliydik. Tabii acele acele hazırlandığımız için, oğluşu soyup giydirirken, gözüme anormal birşey gözükmemişti.

Sonra gittiğimiz yerde de vızır vızır ağlayıp, huysuzluk yaptmıştı. Herkes şaşkındı, çünkü oğlumun nasıl sessiz ve sakin olduklarını biliyorlardı. Uykuya dalıyor, beş dakika sonra uyanıyor ağlıyordu. Ateşine bakıyorduk, ateşi filan yoktu. Ama yemeği reddediyor, biberondan da hırslı hırslı emiyordu. Onu yere bıraktığımızda ise, bir adım atıyor, sonra kendini yere bırakıyordu. Bir türlü yürümek istemiyordu. Onun bu haline daha fazla dayanamayıp, eve dönmüştük.

Evde onu soyup, rahatlamasını sağlamaya çalıştık. Yemeğe gitmeden önce doktoruyla telefonda görüştüğümde, ateşi yoksa endişelenmeyin demişti. Fakat anormal bir durum olduğu ortadaydı. Çocuk bir şekilde acı çekiyordu.

Eve girdiğimizde ayakkabılarını çıkarmıştım, fakat o yürümek istemiyordu. Zaten gittiğimiz yerde de hiç yürümemişti, ya oturuyordu ya da emekliyordu.
Evde de zaten yorgundur diye kucağımda onu oturma odasına götürmüştüm ve yukardan başlayarak üstünü değiştirmiştim.

Sıra çoraplarına geldiğinde, bayılacağımı zannettmiştim. Hemen eşimi çağırıp, çocuğun ayağına birşey olmuş, bakamıyorum, bana birşeyler oluyor gibi birşeyler gevelemiştim.

Çorabının altından küçük parmağının tam ters yönde dönmüş olduğunu hissetmiştim.
Ben fenalaşırken, eşim çorabı hemen çıkartıp, parmağı ters yönde aşağıya doru indirip, yerine oturtmuştu.
Hemen tekrar giyinip hastaneye gitmiştik. Çok şükür röntgene gerek duyulmamıştı. Parmağında kırık da yoktu. Doktor da bu yaştaki çocukların eklemlerinin çok esnek olduğunu, kolayca yerinden çıktığı gibi, tekrardan da yerine oturtulduğunu söylemişti.

Oğlum çok rahatlamıştı. Gündüz saatlerinden beri çektiği acı nihayet sona ermişti. Eve dönünce mışıl mışıl uyumuştu ve ertesi gün normale dönmüştü.

Bu kazanın mağzada, o elemanın ona ayakkabıları giydirirken olduğunu anlamıştık. Herhalde çok zorlamıştı giydirirken, zorlarken de parmağı ters dönmüştü. Çünkü orada başlamıştı huzursuzluğu ve ağlaması.

O günden beri mutlaka ben giydirip deniyorum. Bazı elemanlar yardımcı olmakta ısrar ediyorlar. Fakat yine de başkasına izin vermiyorum. Tabii şimdi büyüdüğü için, kendi bile giyip çıkartıyor, denerken.
Fakat miniğin ayağına ısrarla ben giydirip deniyorum.

Ama hala istediğimiz gibi birşey bulamadık. Ben alt tarafı, şimdikine benzer bir spor ayakkabı olsun diyorm. Fakat o giydirdiklerimi hemen çıkartıyor.
O Cindirella ben prens, dolaşıp duracağız bir müddet daha.

25 comments:

kurunane said...

ayakkabının içine kağıt falan koyuyorlar ya bazan elemanlar acemi olunca kağıdı çıkartmadan giydirmeye çalışıp sonradan farkediyorlar. işte okurken içinde kağıt unutulmuş diye bitireceksin diye beklerken birden parmağının çıktığını okuyunca şok oldum. benim ciğerim sızladı okurken yaaa. ay yavrum kimbilir ne canı yanmıştır o anda. allah göstermesin bir daha. kendin giydirmekle en iyisini yapıyorsun. bende alacağım herşeyi kendim giydirip çıkartırım çocuklara. kimseye izin vermem.

BoriPori said...

ayyyy çok fena oldummmm, yazık yavrum neler çekmiş:(( ben de kurunane gibi ayakkabının içinde kağıt unutuldu sanmıştım. Bu haftasonu ben de ayakkabı aradım oğluşlara ama başarılı olamadım, giyip çıkarması kolay olsun, yok terletmesin yok o yok bu derken elimiz boş döndük. ama waikiki den seneye kalsın diye mont kaptım her ikisine de:) resimdeki ayakkablar çok sevimli gözüküyor, devam edeim bakınmaya:)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Yazık yavrum ya:((( Başka çocuk olsa kıyamet koparır. E usluluğun da bi sınırı olmalı çekirdekçim. Bağıracan arada. Ben de ayakkabısı sıkmış falan diye düşünüyorum. Ay gözümün önüne geldi bi an, bebeğim ya. Kırık ta olabilirdi Allah korusun.
Sayın minik çekirdeğe umarım istediği gibi bir ayakkabı bulursunuz. Saatlerce bir ayakkabı için dolaşan ve ayakları şişip patlayan bir anne olarak bunu yürekten diliyorum.:)))

cenebaz said...

Canım benim nasıl acımıştır canı,kimbilir. Bu arada ufaklık haklı, ayakkabılar resimden bile o kadar rahat görünüyor ki. Ayakkabı aramalarınızada bol şans. İnşallah küçük prensin gönlüne göre bir şey bulursunuz.

Nasıl geçti habersiz... said...

Ay daha okurken ağlamaya başladıım.Çocuklar sözkonusu olunca dayanamıyoruum.:(
canım benim yaa,söyleyemez de derdini. Bu bize ders olsun mu olsun.
Küçük çocuğum yok ama herkese anlatacağım bunu.Dikkatli olsunlar.
sen ne yapıyordumn o zamanlar dersen.:) hatırlamıyorum:)

ümran said...

Yazıkk çocuğa nasıl canı yanmıştır kimbilir..Okurken sanki benim parmağım ters dönmüş gibi içim bayıldı..
Genelde spor ayakkabı giyen biri olarak,resimdeki ayakkabılara bittim..Ayağıma göre olanını bulsam hiç düşünmem alırım valla..

Ayçiçeği said...

KURUNANEcğm, en iyisi bu. Kendin yapacaksın. Özellikle daha konuşup da derdini anlatamayan çocuklarda. Bu bana büyük bir ders olmuştu.


BORİPORİ'cğm, ben de çok dikkat ederim, kolay giyilsin, terletmesin vs. Özellikle bağıcıksız olursa, daha rahat oluyor. Zaten büyük oğlum kendi söylüyor, bağıcıksız olsun diye. fakat o büyüdükçe, modellerde bağıcık olayı artıyor. E artık öğrenmesi lazım bağlamayı da, şimdilik işine gelmiyor :))


FİKRİMİNCE'm, şimdi de böyle bu çocuk. Çoğu zaman kendini savunamaz bile. Hele başkasına kötü davranmayı hiç bilmez. Kardeşi daha fırlama :))
İnşallah buluruz :)

Ayçiçeği said...

ÇENEBAZ'ım sağol. Daha idare edebiliyoruz. Fakat ben şimdiden onu yeni bir ayakkabıya alıştırmalıyım. Küçük adamda bir inat var ki sormayın :))


YAĞMUR DAMLA'cığım, ben de düşündükçe hala tuhaf oluyorum. Hele o günkü halimi hiç anlatamam. Zaten ben eşim çorabı çıkardığında bakmamıştım, korkudan herhalde. Sonradan ona sorup durdum, nasıl gözüküyordu diye. Fakat o an bakamamıştım işte:(


LİMON'cum, ben de çok beğeniyorum bu modeli. Ama büyükleri yok ne yazık ki. Hatta abisine göre aramıştım da, bulamamıştım :(

Gamzeli said...

Ayy içim öyle tuhaf oldu ki anlatamam, gözümün önüne bile getiremiyorum...kıyamam ne acı çekmiş...:(((

Bir Derin Masalı said...

Çok doğru birşey yapıyorsunuz. Kimse bir anne kadar özen gösteremez başkasının çocuğuna...

PERİLİ KÖŞK said...

kötü bir deneyim olmuş ama tesbitin doğru,ayakkabı,giyim,birebir anne tarafından yapılmalı,benim eşimde çok titizdir bu konuda ve beraber yaparız tüm alışverişi...

KUGUU said...

ay kiyamam hic yaa:(
aklima gelmezdi boyle bir sey, okurken icim tuhaf oldu ya:(

Charm said...

İçim sızladı okurken bir anne olarak. Bende mağaza görevlilerinin daha iyi anlayacağını düşünerek onlara bırakıyordum ilk zamanlar sonra oğlum istemeyince artık ben ayakkabıyı alıp gelip evde rahat rahat deniyorum. Değişik ayakkabı giymek istemiyor, elamana kızıyor v.s. Zaten pek bi şikayetçiyim erkek çocuklara uygun ayakkabı bulamamaktan... Neyse bu konu uzar gider ...

Sevgilerimle Charm

Ayçiçeği said...

GAMZE'cğm, zaten ben de bakamamıştım, eşim çorabı çıkartıp müdahele etmişti. Ben de hala gözümün önüne getiremiyorum.


Merhaba HANDE :)
Anneler zaten çocuklarında bir şey normal gitmiyorsa, ilk anlayanlar oluyor. Ve bence de bir annenin yerini hiç kimse tutamaz.


PERİLİ KÖŞK'cğm, eşin haklı titiz olmakta. Kimse aynı özeni gösteremez.

Ayçiçeği said...

KUĞU'cğm, neyse ki o kötü gün geride kaldı, oğlum da zaten hatırlamıyor. Önemli olan, parmağında kalıcı bir hasarın olmaması :)



CHARM'cğm merhabalar :)
Ben de eskiden onların konularına hakim olduklarını düşünürdüm. Fakat öyle değiller. Hatta bayağı bir tecrübesiz olabiliyorlar. Özellikle küçük çocuklar konusunda yardımcı olurken, en güzeli işi anneye bırakmak.

Haklısın, erkek çocuklara göre her zaman çeşitler kısıtlı oluyor. Kız çocuklarındaki seçenekler ise sonsuz.
Ben de bu yüzden hep renkli, cıvıl cıvıl spor ayakkabıları bakıyorum onlara. Birkaç renk alıp, giysilerine uygun giydiriyorum, hoş oluyor. Uygun şapka, sırt çantası filan da bakarım, başka da birşey olmuyor zaten :))

renkler said...

Canım, ne kadar canı yanmıştır miniğin! Çocuklara ayakkabı giydirmek kolaty değil hiç. Benim koca bebeğim de spor ayakkabı dışında ayakkabı sevmiyor. Marka merakı da var tabi...

Ayçiçeği said...

RENKLER'cğm, benimkiler de spor ayakkabılarıyla rahat ediyorlar. Henüz marka olayının farkında değiller tabii, ama büyük oğlum şimdiden hep bağıcıksız olsun diyor:)

Sanem said...

fdskhkjasdhsd bu magazadaki kiza giden cumleler beynimin icinden. Ne biliyim kizdim iste.. Insan biraz daha dikkatli olur.

Yukardaki o minik ayakkabilari da yerim ben, ne tatli oyle.. Anne olmak zevkli gercekten sanirim.

Sevgiler

Dogum gunu mesajin icin ayrica tesekkurler :)

Aslı Cin said...

Ben de kendim giydirmiyordum bak.

Biz de oğluşa adidas cırt cırt alıyoruz pek arahat diye ama malum yaz önümüz, kapalı ayakkabıyla olmuyor. Bu sene ayakkabı dünyasında kırmızı beyaz lacivert bir model buldum, hem kapalı hem de aralıklı olarak açık bantları var, bir bak istersen

Ayçiçeği said...

SANEM'cğm, anne olmak dünyanın en güzel şeyi :) Bilmem anlatabildim mi :))


ASLI'cğm, olur bakarım. Zaten çocuk ayakkabılarında güzel modeller hemen kapılıyor, kalmıyor. Şimdiden almakta fayda var:)

ciceklibahce said...

Okurken çok fena oldum canım ya!! Kimbilir ne kadar acımıştır!
Bende artık kendim giydiriyorum çünkü bir keresinde satıc zorla küçük ayakkabıyı giydirmiş bizde dikkat etmeden alıp gelmişiz!! Sonra değiştirmiştik ama o modelden hiç rahat edemedi! Ayakları etli biraz!
Bende içime sinen ayakkabı bulamıyorım oğluşuma! Ama resimdeki ayakkabılar çok şık ve aynı zamanda rahat gözüküyor:))

Ayçiçeği said...

Sağol Çiçeklibahçem:)
Resimdeki model artık küçülmek üzere. Beyefendi bunları çok seviyor ama...:) E yenisine de alışır artık. Gerçi abisinin bir ayakkabısını bugün giymeyi kabul etti, çok mutlu oldum :)

Asortik Krep said...

Çocuk ayakkabıları
1- bilekli olmalı
2- bağcıklı olmalı
3- ayakkabının altında topuk kısmı olur ya ayrı mutlaka o tarz ayrı topuk olmalı
4-İçinden ayağın boşluk kısmına gelen yükselti olmalı ki sağlıklı olsun.

denizanasi said...

canım benim. okurken gözlerim doldu ya.. ben de kolay kolay kimseye bırakmam ayakabbı işini.

Nilüfer said...

İçim bir tuhaf oldu yaa. Canım konuşabilse söylerdi, derdini anlatamayınca da ne kötü, aklıma gelmezdi böyle bir şey ben de dikkatli olayım...

Ben de kızıma ayakkabı alacağım bugünlerde. Fotoğrafdakiler çok ciciymiş ama biz süslü püslü giyiyoruz ;))
Sevgiler..