Wednesday, December 13, 2006

1- Giysi seçmek

Bavul hazırlamaya başlamadan önce, dikkate aldığımız birsürü şey var.
Aldığımız diyiyorum, çünkü eşim de aynı derecede titiz.

Hazırlığa başlamadan önce, gideceğimiz yerle ilgili hava durumu araştırması yapıyoruz.
Eğer yurtdışı seyahatiyse, gidilecek ülkenin, şehrin o tarihler arasındaki hava sıcaklığının min. ve max. derecelerini öğreniriz.
Bunu da, son birkaç yıldır açıklanan o ayki derece istatistiklerine bakarak, gideceğimiz tarihler arasında havanın kaç derecelerde olacağını tahmin ederiz. Bu güne kadar da hep doğru tahmin etmişizdir.

Bunu yapmamızın sebebi, götüreceğimiz giysilerin (ayakkabıların uygunluğu da dahil buna) ne fazla kalın, ne de fazla ince olmasını önlemek. Böylece boşuna giyilmemek üzere giysi taşımış olmuyoruz.

Gezeceğimiz, gideceğimiz yere uygun olmasına özen gösteriyoruz.
Tatilköyüyse, kalacağımız her geceye göre bir kıyafet seçerim. Evde provasını yapar, uygun ayakkabıyı seçer ve kenara ayırırım.
Ama şehir gezisiyse, daha rahat ve sportif olmasına özen gösterir, fakat illa ki hergün için ayrı bir giysi olsun demem.

Arkadaşlarla gidiyorsak, geceleri önceden planlar, nerelere gideceğimizi konuşuruz. O geceler için uygun şık, mutlaka siyah bir giysi alırım.
Şık ve siyah bir giysi ile, fazla abiye olmasa da her yerde rahat ediliyor.

Eğer güzel bir mevsimde seyahat ediyorsak, aldığım bütün giyeceklere uygun, şık bir hırka ve ince bir mont da seçerim.
Ama kışın gidiyorsak, uzun paltomu yolda giyer, daha az kalın ve kısa olan bir mont da yanıma alırım. Bazen güneş açtığında palto fazla gelebiliyor. O zaman yanıma aldığım mont beni kurtarıyor.

Ayakkabılarda ise, gündüz rahat etmem için topuğu çok yüksek olmayan modeller, geceleri için ise şık siyah bir model. Böylece herşeyin altına rahatlıkla giyilir.
Eğer kış ise, bavulda en çok yer kaplayacak olan çizmemi giyer öyle giderim. Böylece elimde taşıyacağıma, ayağımda taşırım.

Kış giysileri genelde ütü gerektirmiyor. Fakat yaz giysileri gerektirebilir. Bu yüzden mutlaka minik seyahat ütümü de alırım. Oyuncak gibi durduğu için, fazla yer kaplamıyor.

Şimdiye kadar minik çekirdeğimizi bırakıp, büyük çekirdeğimizle seyahat ettiğimiz için, sadece bir çocuğa yönelik hazırlık yaptık.
Erkek çocuğu olduğu için, giysilerini rahatlıkla ben seçiyorum. Erkek çocukları bu konuda rahatlar. Ama yeğenimden biliyorum, kız çocuklarına giysi hazırlamak o kadar kolay değil.

Yaz tatiliyse, oğlum için en kolay yıkanabilen ve kuruyan giysilerini alıyorum. Zaten ütüm de olduğu için, kirlenen giysisini elimde yıkayıp astığım zamam, birkaç saatte kuruyor. Böylece 'çocuktur, bol bol yedek giysi lazım' stresine girip, gereksiz şeyler taşımıyorum.
Oğlum için bir hırka, kazak filan taşımam, bir mont, mutlaka 2 adet şapka, buna karşılık bol iç çamaşırı yetiyor. Öyle geceler için özene bözene giydireyim, süsleyip püsleyim diye gömlekler, model pantalonlar taşımam. Burada yeterince giyiyor. Hem çocuk da tatilde rahat hareket etmek istiyor, neredeyse yerde gökte geziniyor.

Önem verdiğim bir şey de, mutlaka odada giymek için fazla yer kaplamayan seyahat terliklerinden de yanımıza almam.
Özellikle şiş ayaklarla odada çok rahat ediyorum.

İç çamaşırlarını, çorapları, gecelik-pijamaları da seçtikten sonra, bir bakıyorum ki, tam istediğim gibi az ve öz olmuş.

Bütün bunlardan sonra doğru bavulu seçmek de önemli.
Diğer yazmadığım eşyaları, doğru bavul seçimini, ve de yerleştirmesini yarına bırakıyorum.

12 comments:

ciceklibahce said...

Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Doğru bavul yerleştirmesi de çok önemli onu da bekliyorum:)

Şu oğlan çocuklarına zaten sırf eşortman almak lazım galiba en rahat onlarla ediyorlar kuduruklar:)

Ayçiçeği said...

Teşekkür ederim. Devamı gelecek.
Gerçekten de oğlan çocuklarında yerlerde yuvarlanmaktan, oraya buraya koşturmaktan ne üst kalıyor ne de baş:))

Anonymous said...

bu kadar planlı ve proğramlı olduğuna göre çok sık seyahat ediyor olmalısınız.
ben çocuklar küçük olduğu için henüz bi yere kıpırdayamıyorum biraz büyüsünler ondan sonra inşallah.

Ayçiçeği said...

Seyahat etmeyi seviyoruz. Ama genelde çocukları bırakıyoruz. Büyük oğlum artık büyüdüğü için, onu da alıyoruz. Ama sadece yurtiçi seyahatlerinde. Yurtdışı için en az 8-9 yaşına basmasını bekliyoruz.
Çocukla tatil yapmak zor. Hem çocuğun düzeni şaşıyor. Hem de anne baba perişan oluyor. Büyük oğlum iki yaşındayken, heveslenip onu da yanımıza almıştık. Gündüzleri iyidi de, akşam yemeği saatinde doğal olarak uymak istiyordu. Eşimle karşılıklı zor yemek yemiştik. Sonra tövbe edip, 5 yaşına kadar bizimle gelmesin dedik. bu sene ise onu aldığımızda, çok rahat ettik. Ufaklığın da bir 4 senesi daha var, aramıza katılması için:)
Ama yazlığımızda yazın keyfini doyasıyla yaşadıkları için, onlarsız gezmek bizi üzmüyor.
Bir de çok şanslıyız ki, annemde kayınvalidem de çocuklara bakmaya bayılıyorlar. Hiç gözümüz arkada kalmıyor. Bu yaz minik çekirdek 9 gün anneannesinde kaldı mesela. Tabii ki çok özlüyoruz ve burnumuzda tütüyorlar bıraktığımızda. Ama diğer taraftan da başbaşa kalmış oluyoruz eşimle:)

Anonymous said...

alo 1 - 2 kuguuu yazamiyor dunden deri buraya aloooo

Dun kackere yazdim her yolu denedim almadi- simdi nasil aldi??
Neyse dun yazip save ettigim!! comment burada paste simdi:)

Dvmini da bekliyoruz titiz planli AYCICEGIcgm. Ben hep
sadece kendim icin bavul hazirladigimdan oturu
seninanlattiginda yukun 2-3 misli fazla gorundu bana
gozum korktu vallahi. Bir things to do liste yapici
olan olarak!!! ben de gunler oncesinden bir liste
hazirlamaya baslarim - kiyafetten ziyade ivirus
ziviruslarimi unutmamak icin. Bavulda en cok makyaj ve
banyo vs malzemeleri yer tutup agirlik yapiyor. Hani
kokosh ruhum olsa bavuluma takim bir el makyaj cantasi
alacagim vallahi:))KUGUU
(yine almadi google/blogger olmadigim icin- girrrrrrrrrr)

Ayçiçeği said...

Kuğu'cum, sabret biraz. Bak benim yorum gönderememe sorunum halloldu. Sizin problem de çözülür kısa zamanda.
Bu arada yazımın devamını geciktirmemeye çalışacağım. Ama bugün işim çıktı, birazdan da çıkıyorum evden. Belki akşama..
Öptüm canım:)

renkler said...

deneme

Aaaa yorum bırakabiliyorum.. Yine olmaz diye deneme yazıp yollamıştım.

Canım, bavul hazırlamak pek bana göre değil. Ben biraz canı tez ve sabırsız biriyim, yani öyle çok ince bavul düzen pek bana göre değiil. Ama güzel bavul hazırlayana bayılırım. Bir de tatile filan g
derken neyim var neyim yok alırım. Bu da bir sürü hamallık demek...

Age35 said...

İkinci bölümü bekliyorum merakla...=))

Ayçiçeği said...

Renklercim, umarım yorum bırakamama durumları düzelir en kısa zamanda:)
Ben de zaten boşuna hammallık yapmamak ve gittiğim yerde gereksiz dağınıklık yaşamamak için bu kadar özen gösteriyorum.

En kısa zamanda gelecek AGE:)